2010. augusztus 23., hétfő

Rókagombás - tofus - petrezselymes krokodilusok









Rókagombás - tofus - petrezselymes krokodilusok
 
10 dkg. élesztő vagy 3-4 csomag szárított élesztő
50 dkg. félbarna tönköly liszt
15 dkg. burgonyapehely
25 dkg. finom liszt
25 dkg. rétes liszt
1,5 dl. (olíva) olaj
2 ek. majoránna
2 ek. tengeri só
ízlés szerint bors
kb. 7 dl. langyos víz
Ízesítés:15-20 dkg. rókagomba vagy más erdei gomba (szárított gombával is jó, csak előtte be kell áztatni, és a dinsztelés után még felöntöttem kb. 4 dl vízzel és azt elpároltam)
2 fej hagyma (én fehér hagymával készítettem)
20-25 dkg. füstölt tofu
1 dl. olívaolaj
3 gerezd zúzott fokhagyma
ízlés szerint só, bors, sültekhez való fűszerkeverék
3 csokor aprított petrezselyem
kevés víz, hogy kenhető legyen
minden hozzávalót turmixoltam

Az alapanyagokat összegyúrom, lágyabb inkább a nokedlihez hasonló állagra törekszem, mert akkor szellősebb lesz a zsömlém, langyos helyen duplájára kelesztem. A megkelt tésztát 2 részre osztom. Az egyiket natúr zsömlékké formázom, tepsibe teszem , kelesztem, sütöm.
A másik felét vékonyra nyújtom, az ízes krémet belekenem, feltekerem mint a bejglit, majd háromszögekre vágom, tetejét ízlés szerint díszíthetem durva őrlésű sóval, egész tökmaggal, sajttal. Én 2-2 kapribogyót nyomtam a tetejükre, így lettek végül krokodilhoz hasonlóvá. Sütőlapra teszem, újra kelesztem, megsütöm.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése