2010. augusztus 30., hétfő

"Napon száradt ruha" illatú öblítő

"Napon száradt ruha" illatú öblítő

Egy már kiürült literes öblítős flakonban készítem el. 
1dl ecetet öntök bele és tetszés szerint kb. 20-40 csepp illóolajat 
(kubeba citrom, levendula, teafa, ylang-ylang, jázmin, rózsafa, menta, citromfű, rozmaring, bergamott)
valamint ugyanennyi avokádó vagy mandulaolajat a puhaság érdekében.
Az egészet összerázom, és legalább 1 hétig hagyom összeérni.
Ez idő alatt az ecet illata visszafogottá, 
az illóolajak pedig dominánssá vállnak az elegyben.
Nekem az vált be, hogy 2 üveget váltva használok, 
így "sohasem" fogy ki az öblítőm.

A ruhák kellemes tapintásúak lesznek, az illatuk arra emlékeztet, amikor még forgótárcsás mosógéppel mostunk és 
Anyuka esővizet használt mindig a mosáshoz
(azt mondta az esővízben jobban tisztulnak a ruhák).

A mosott ruhákat pedig még a napon szárítottuk, 
vagy mint József Attila "MAMÁ"-ja a padláson.

Ha tehetem én is napon szárítom a ruhákat, 
de ez az öblítő bent is elővarázsolja a ruhákból a napszítta illatot.
Csak megbízható helyen vásárolok illóolajat. 

(Én a Naturland és az Aromax termékeit használom.)

(Ezt is Antal Valinál tanultam)

2 megjegyzés:

  1. Kedves Gvendolin!

    Magyon tetszik a blogod, többször is jártam már itt.
    Egy dolgot szeretnék kérdezni, úgy tudtam, természetes kókusz illóolaj nincs. Meg tudnád mondani, hol találtál ilyet, illetve hol szerzed be? Köszönöm előre is

    Andi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Andi!
      Örülök, hogy tetszett a blog! http://www.biobolt.e-tar.hu/biobolt/details/378/77/bio-%C3%A9lelmiszerek/olajok/k%C3%B3kuszolajok/royal-green-bio-k%C3%93kuszolaj-500-ml
      Itt egy beszerzési hely.

      Törlés