2010. augusztus 23., hétfő

Dupla-tökmagos háromszögek



Dupla-tökmagos háromszögek

 
10 dkg. élesztő vagy 2 csomag szárított élesztő
15 dkg. graham liszt
15 dkg. teljes kiőrlésű tönköly liszt
10 dkg. burgonyapehely
60 dkg. fehér liszt
1,5 dl. (olíva) olaj
2 ek. kakukkfű
2 ek. tengeri só
ízlés szerint bors
kb.7 dl. langyos víz

 


 Ízesítés:15-20 dkg. szárazon pirított héjatlan tökmag
    1 dl. tökmagolaj
               3 gerezd zúzott fokhagyma
              1 ek. sörélesztő pehely
           1csokor aprított petrezselyem
            kevés víz, hogy kenhető legyen




 
Az alapanyagokat összegyúrom, lágyabb inkább a nokedlihez hasonló állagra törekszem, mert akkor szellősebb lesz a zsömlém, langyos helyen duplájára
kelesztem. A megkelt tésztát 2 részre osztom. Az egyiket natúr zsömlékké formázom, tepsibe teszem , kelesztem, sütöm.

 
A másik felét vékonyra nyújtom, az ízes krémet belekenem, feltekerem mint a beiglit, majd háromszögekre vágom, tetejét izlés szerint díszíthetem durva örlésű sóval, egész tökmaggal, sajttal. Sütőlapra teszem, újra kelesztem, megsütöm.

 
A sütés általános szabálya, hogy a formázás kezdetekor begyújtom a sütőt, így van ideje alaposan felmelegedni, majd takarékra veszem közvetlen mielőtt betenném zsömiket, hogy belül is át tudjon sülni a péksütemény. Kb. fél óra múlva "rápirítok", vagyis teljes hőfokon sütöm, barnítom tovább a pékárut. A barna liszteket tartalmazó tésztákkal óvatosan kell bánni, mert nem könnyű észrevenni azt a pillanatot, amikor ki kell venni őket.

 
Azért készítem kétféle ízesítésben, mert a sima zsemléket finom rakománnyal tölthetem meg fogyasztás előtt; az erősen ízesített pedig magában vagy zöldségkrémekkel fogyasztható.

 
Jó sütögetést!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése